SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

August 31, 2010

Selamat Hari Lahir Sayang


Ya,hari ni umur saya sudah genap 20 tahun. Maka dengan rasminya saya menggelarkan diri saya sudah pun berada di satu kawasan yang agak selesa iaitu zon dewasa. Di saat ini saya berasa sangat-sangat terharu kerana tidak ada yang sudi mengucapkan ..SELAMAT HARI LAHIR SAYANG.. Mungkin juga ada di antara kalangan yang bakal pengucap hari lahir sedang menunggu detik jam 12.00 tengah malam. Ahhh!! Kita orang Islam,masuk sahaja waktu Maghrib itu tandanya sudah bermulanya hari baru. Tapi tetap saja kita mengikut adat orang Barat. Perlu tunggu jam 12.00 tengah malam. Saya benci adat orang Barat macam ni. 

Usually i will wish right after Maghrib for those should be wished. Not usually la,but I DO right after Maghrib. Last year i celebrated birthday party with my cutest friends at college. All of sudden midnight at 12.00 a.m I got a suprise delicious cake. Thank for God because meet me with  consent friends. Instead I got a Special ALBA from my beloved Ayah. Saya dapat jam . HEHE.  Ni ha sampai sekarang masih pakai. Unfortunately ada calar-calar la. Tau tak dekat mana ada tempat nak celup-celup jam so that it can be shiny like the first time we meet it behind transparent mirror?? Tau tak!!!

Nampaknya tahun ni terpaksa tunggu balik rumah dulu kan??? ONLY AFTER THAT I CAN CELEBRATE MY BIRTHDAY... Anyway,it's okay if there is no one remember my birthday even LOVING FIQAFI pun tak ingat but i believe Mak & Ayah never forget 1st September FOR EVERY YEAR. Must be something waiting for me at home. 

Once again I would like to say ...



To whom??
TO ME.......TO FATIN AFIQAH BT MUHAMAD....
Sebab tak ada orang yang sudi wish pada saya sebelum jam 12.00 tengah malam. Saya nak orang wish selepas Maghrib :-( Kesimpulannya saya akan wish pada diri sendiri selepas saja waktu berbuka puasa. Sekarang kan bulan Ramadhan. HUHU

I fervently wish  at this moment saya akan berposing dengan sepenuh hati dengan keluarga tercinta.   . Gambar tu sebagai bukti yang saya sudah pun di ambang tua. OH SALAH TU BAHASA ANDA. Saya diambang dewasa dan bakal berkahwin. LAGI SALAH BAHASA ANDA. Okay diam! Macam tu la. Begitu juga dengan rakan-rakan tersayang seperti mana yang pernah saya lakukan semester lepas. But imposible kan?? Apa yang berlaku pada hari kemarin tidak akan berlaku lagi pada hari ini.  WHY?? Sebab esok adalah hari baru. Kalau benda yang dah jadi kemarin berulang lagi hari ni,makna kata tiadalah istilah TIDUR. Kita tidur sebab nak sambut hari baru. Betul tak?? Wahh!! So clever!!

Sungguh aku tak malu. Ucap pada diri sendiri,macam diri aku ni tak laku sangat. Coi!!! Lekau me aa??? Jangan cakap macam tu. Awak cantik Fatin. Oh ya ka?? Sudah la kau. Dalam perancangan bila usia dah meningkat,semakin tua,saya mesti la berfikiran ke  hadapan dengan maju dan jayanya. Saya haruslah berfikiran dengan matang sebelum buat sesuatu. Jangan fikir macam budak-budak lagi la weh!! Cerdik sikit.. Ya,saya tau. Saya akan cuba untuk berubah. Bukan cuba la,tapi memang kena buat memandangkan kita hidup ni takkan look behind us kan?? Apa yang lepas tu lepas la,jangan dikenang lagi. Teruskan hidup dan buat muka bodo kalau teringat balik masa lalu. cHET!!

Sempena tahun baru,nak raya lagi,nak tutup bulan Ramadhan dan tanbah lagi kita baru saja lepas merdeka. Saya nak buat azam baru. Apa azam aku ha??? Aku nak belajar rajin-rajin.Tepuk amai-amai belalang kupu-kupu tepuk adik pandai nanti mak upah kasut tinggi. HAHA.... LAGI?? Saya nak jadi anak yang baik memandangkan sebelum ni saya seorang yang nakal dan sangat suka membuat mak dan ayah pusing kepala. Pusing kepala?? Kenapa FATIN?? Sebab duit yang mak bagi saya selalu guna beli heel@kasut tumit tinggi. Mak,ayah maafkan saya,saya sangat suka kasut jenis tu. Tapi saya tak belanja untuk laki. KAHKAH. Ya mak,Tin tak tipu.


MAAF BERIBU KALI MAAF. Sedang saya prepare untuk entry special,Yayen rumate saya pulang dari kejauhan. HAHA. Tak,tak.. Yayen pulang dari luar.. Katanya nak keluar topup. Alih - alih bila balik Yayen,bawa 2 buku Cake.. Wah!! Yayen belikan saya cake Chocolate  dan 1 lagi cake Marble. Memang pandai la Yen belikan. Sebenarnya cake Chocolate ada jual kat bazar ,tapi saya abaikan  sebab SEbesar ibu jari mak cik tu da jual RM 1.70. Mahal la.  Tapi malam ni Yayen belikan saya cake tu,berterima kasih pada Yayen kerana menunaikan hajat saya yang terlalu idamkan kek tu. Jalan-jalan kat bazar cuma sempat telan air liur saja kan?? Nak beli mahal,nak makan tak cukup  pulus. HAHA . Ada berbaloi aku beli nasi ayam Kenyang doh!!  Apa pun terima kasih Yayen. Nanti i will buy something to repay back your kindness. I promise. Since Yen da bagi saya pinjam broadband,dan tak meminta sebarang bayaran,budi baik Yen haruslah dibalas  dengan yang setaraf dengannya. Apa?? Syhh!! Rahsia.

Saya dapat Tabung UJI KAJI OREO.... Simpan duit untuk mendbi pakaian.... Wah... Rumate saya sangat  baik hati dan ...... HEHE... tERIMA KASIH YA....


Ya,tabung raya tahun ni. OREO.... Terima KASIH ya....

Baiklah,bagi mengelakkan saya daripada bercakap banyak dan terus memakruhkan puasa saya,adalah baik better saya diamkan diri sementara. Membawa hati yang lara kerana tak ada orang yang wish birthday pada saya. HUHU.  Selamat Tinggal.

5 comments:

Feymao ( ˘ ³˘)❤ said...

happy befday dear!!

Anonymous said...

Selamat hari lahir...

Little mOnster said...

ngade lah..
aq bg bkn nak mintak balasan lah makcik.. :)
as long as u happy.. :) gud enuf 4 me..
Happy birthday..
hope ol ur dream come true.. :)

__✿HARISA✿__ said...

fim... tanx for the wish fim....

Q... SAPE NTAH???

__✿HARISA✿__ said...

little monster...

OH yen,ko baik. budi baik mst dibalas baik. okeyh!