SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

May 01, 2011

CINTA


Besarnya pengorbanan seorang ayah untuk aku memng tak terkata. Kalu diberi seribu, sejuta, walaupun aku dilonggokkan dengan trilion bintang, belum tentu boleh sama dengan seorang insan, Muhamad b Zain. Laki ni selalu dengan aku. Susah senang aku dia tau.

Jenis pengorbanan apa dia lakukan? Banyak, SUNGGUH BANYAK. TAK TERBILANG. Kalaulah aku diberi jangka hayat sampai hujung dunia sekali pun, belum tentu aku dapat balas jasa ayah. Begitu juga mak. Seumur hidup aku berhutang dengan jasa mereka. Aku rela hilang buah hati a.k.a teman lelaki. Tapi kalau hilang mak dengan ayah, aku patah. Hilang semangat. Sebab mereka adalah jantung aku. Sumpah, hidup memang indah kalau ada lelaki terCHENTA, tapi cinta mak ayah adalah lebih bermakna. Lebih rahmat, lebih khusyuk. Aku tak nak terlalu fikirkan cinta sesama manusia sampai tolak mak yah ketepi. Itu bukan aku.

Ayah, sungguh aku cintakan ayah. Aku cintakan mak. Sinar hidup aku ada pada mereka. Bukan pada TEMAN LELAKI or else.


No comments: