SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

May 05, 2011

BANYAK YANG JADI... TAK SANGKA...


FINAL EXAM

Final exam agak mencabar. Bukan agak tapi memang mencabar tahap keimanan aku. Benci soalan exam! Dah study past year question, soalan yang selalu naik pun au stdy jugak. Sanggup beli buku baru semata-mata nak buat latihan baru. Alih - alih soalan yang naik memang PEEERRGH!! Syatda dow!!! Hebat.. Semua soalan adalah di luar batasan, semuanya memerlukan kekuasaan, kebijaksanaan, ketangkasan dan bla bla bla lah! Benci! Tak suka!!!Kalau tengok balik soalan yang lepas memang sakit hati sangat gila la. Soalan yang naik tu macam aku ni budak genius. Ish, tak kisah la kalau nak buat soalan susah pun, tapi masa kena betul la. Ini nak kena kira Ratio dah dekat 45 minit, bapak la kan! Ayyyyaaammm!!! Ratio semua ada 26 jenis kena kira... Dah elok dok jawab soalan tu, masuk pulak pensyarah yang TERcomel, kenapa puan masuk? Sebab nak betulkan soalan. Soalan negeri Johor bermasalah problem!HHHaaaiiishh!! Patah balik ke belakang tengok balik tang mana tak kena tu. Padam lagi. Nasib aku jawab pakai pensel picit, kalau pen. Jenuh nak tunggu kering. Sudah la kipas tak ada, nak harapkan air-conditioner memang ERM.... ERM..... Keluar dari dewan, semua mencarut. Masa tak cukup la, soalan pelik la dan sewaktu semaksud dengannya. Tension!!!

Tapi, tapi... aa aa aa... ! Dengar dulu, belum habis lagi ni! Dengar! Ada sesuatu perkara yang membuatkan saya selalu berasa senang hati. Padayapa? Ya, aneka jenis makanan. Apa tu? Cadburry, Ferrero Rocher, Butterscothc ah ada lagi la jenis-jenis yang lain. Itu, setia sangat temankan saya. Kenyang perut baru senang ilmu masuk. HEHE

Sudah, kita tinggalkan final exam. Benci ah!

I'M ON CUTI!!!! Hooyeh!!

I likee this moment! Ini adalah waktu yang teramat dan paling bermakna dalam kamus hidup seorang pelajar. Kenapa? Owh! Kalau waktu belajar, cuti memang panjang, Macam budak sekolah jugak. Panjangnya cuti... Suka lah! Apa aktiviti budak montel sepanjang cuti? Owh ! Kalau aku...? Mestilah menguruskan rumah. Bapak! Ni memang hobi I. Yelah,biarpun rumah aku tidak seGAH istana William-Kate, tapi bersyukurlah dengan apa yang ada. Jangan meminta lebih, kalau nak usaha sehabis mungkin. Biar putih tulang, jangan putih mata. Kalu putih mata hantu. Ngggaaaaaa........ Ini kalau aku dekat dengan dapur tak bermakna boleh SAJA ya fatin? Ingat sikit awak tu perempuan, mana boleh bulat sangat.  :)

Rumah memang tempat paling tenang, sangat damai dow!!! Ni kalau kat kampus sesak nafas tengok ramai orang. Nak makan, jalan beberapa langkah saja, kini anda berjaya mencapai aneka makanan dalam refri. Kan? Dasar pemalas!

KELUARGA 


Ini PENTING untuk diceritakan. Mak aku dan buah pinggangnya. Buah pinggang sebelah kanan hampir 100% hilang fungsi. Proses pencernaan yang sepatutnya berlaku di sini tak dapat berjalan dengan lancar. Patut last aku balik hari tu mak nampak lemah. Tapi masing-masing bijak sembunyikan cerita kan? Hebat lakonan. Yang penting suara waktu kol. Suara ayah memang tak rasa macam sedih, mak pun sama. Bunyi macam sihat.

Agak tersentuh bila waktu aku final, mak ayah datang ke kampus dan cakap " Tin, esok mak nak balik Sarawak."
Ha? Kenapa tiba-tiba? Kan selalunya kita balik sekali, ni kenapa tinggal Tin? Pelik jugak. Dah agak ada benda yang tak betul, tak kena, tak sedap hati. Tapi tak mo la nak syak sesuka hati.

Masa tu aku ada lagi 4 paper. Bayangkanlah! Sudah ditinggalkan mak. Terasa sedih yang amat. Aku dah mula give up. Aku dah niat nak GAGALKAN paper. Teruknya only GOD knows. What a damn bad moment! My life seems to be too weak. Otak  aku stuck :( At the moment my mom call, aku letak without saying SALAM wHY? Sebab aku terlalu sedih. Mak degil tak nak cakap apa penyakit dia. Tetap nak simpan rahsia.

Bila balik rumah, baru aku tau buah pinggang mak sebelah kanan rosak. Thats why mom always lemah and demam terus menerus. Dekat sebulan jadi macam tu. Mak masuk hospital pun aku tak tau. Teruknya aku! Sepatutnya aku dah boleh baca papa yang jadi. TERUK! TERUK! Dah berapa tahun kau bernyawa Fatin! Biul!!!


PERSOALAN : DI MANA BOYFRIEND SAYA? 

Dia tak ada. Dia pentingkan diri. Waktu mak tinggalakan aku, aku jatuh. Semangat hilang. BF langsung tak pedulikan aku. Sikitpun tak peduli. Aku jatuh sebab tak ada semangat, aku jatuh sebab mak sakit, aku jatuh sebab final exam memaksa otak aku untuk bekerja dalam keadaan terpaksa, aku jatuh sebab rindukan mak ayah,. Sungguh aku jatuh. Sedihnya bukan kepalang dengan apa yang terjadi. Semua tu aku lalui sendiri. Cekalnya hati nak tempuhi semua tu bukan senang. Siang malam menangis berdoa supaya dilindungi ibu ayah aku. Tak putus-putus doa. BF MANA? Tak ada.

Maaf, I'LL NEVER FORGIVE YOU.
 ..
..
.. ..
...
....

Tapi, I miss someone. :(



SEKARANG 


OWH! Mobile phone saya tidak lagi berdering kerap seperti dulu. Sudah sunyi. SMS pun jarang dapat. But! Ada la seseorang yang sudi menghantar MMS , tak kira masa waktu, suka hati dia nak hantaq, Ceeitt! Tengah malam boleh dia ucap "HOTLINK SEND YOU A SPECIAL MSJ"... Wak lu!!!. 


Haiishh! Kacau dow malam-malam nak tido. Tak cukup malam siang lagi dia hantar. Tapi tak pernah saya balas.
Tak suka.

Hidup lebih tenteram, tak perlu fikirkan hati sapa-sapa!! Argghh!! Mari saya isytiharkan saya sudah single!!!! Wahh!! Hooyehh!!!

SARAWAK 
Kata mommy, hujung bulan ni kita balik Sarawak. Ok mom! No hal lah. Baik, hujung bulan.




1 comment:

umisalmah.blogspot.com said...

bersabar banyak2 nye..
bak kata fim "SyatDat" memnag dayst hahahahhahahaha