SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

January 13, 2014

2 # WHAT I COOKED TODAY?


Menu mudah-mudah saja hari ni. Tak larat nak mereka masak lagi ni. Hari ni mood mengantok gila. Tak tau apa pasai. Padahal aku tidur 10 jam juga 1 hari. Takkan lah berkaitan sama sekali dengan perubahan iklim? Tak mungkin. Aku bukan jenis yang berkabung dengan selimut kalau hari hujan. Hormon okay tak?


Hormon dengan selera nak masak tak sama la dey.

Masak apa hari ni ton?

Aton masak ni...

 * Untuk membalance-kan rasa makanan hari ni, aku buat ayaq asam. Erm... Sedap tau, jangan kata tak sedap. Nak buat benda ni, kena peka dengan rasa. Ececece, pandai ajaq oqang tu. Dak, dak. Saja ja nak share. Ha betoi la, sebab nak ayaq asam ni nanti nak cicah dengan sotong bakaq. Sotong  plak ayah beli sikit. Ceh. Aku dan makan sotong tu 3 ketoi ja. Yang lain tinggal kat abang. Eshhh. Sedap la :( Esok suruh ayah beli lagi. Boleh2. 

 * Tadaaaaa.Sotong bakar. Ni masak pagai cooking magic tu. Apa nama benda yang berlipat macam burger  tu? Takda  nya nak kipas arang hitam tu. Dunia moden, jadi makanan laut juga memerlukan  kemodenan juga. Suri rumah pun perlu advance sikit. Jangan masak air pakai cerek. Masaklah air pakai dapur.

 * Gulai ikan kembung. Aku dengan gulai tak berapa sangat. Kalau gulai yang pekat tu aku suka. Tambah-tambah gulai arwah mak buat. Memang makan nasi banyak, kerja nak tambah aja. Rasa tu tangkap habis.  FUH gulai mak mana ada tandingan.

*Seperti biasa, menu wajib. Ikan goreng garing. Garing, rangup macam keropok.
Boleh?

Assalamualaikum.

No comments: