SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

January 13, 2014

3 # WHAT I COOKED TODAY?


Blurrppp Blurrppp Blurrrpp

Aku makan nasi 4 mulut dah belehak tau. Takperlu nak tunggu habis 1 pinggan, agaknya perut dah mampat dengan angin kot. HAHA. Agaknya la kan. Mana nak tau. Sebab malam tadi tak makan nasi. Konon nak diet kan, lepas tu ajak abang keluaq beli ketiaw tom yam. Dah tu order pulak horlicks ais. Aihsss susahnya nak diet. Benci-benci. Sebab kan dalam peti ais takda apa-apa nak makan. Yang ada mi mentah. Takkan malam-malam nak buat mi goreng kot.  Aku sorang ja nak makan. Dengan kapasiti 1 orang, buat rugi ja minyak masak tu. Lain la kalau masak untuk laki, untuk anak, untuk bapak mertua, bapak aku. Wuwuwuw, makan ramai-ramai sedap la. Makan sorang ni.. Erm...  Malas nak gebang.

So semalam ayah kata nak keluar beli kuah dan sayur pagi ni. So aku pun dengan tenang hati, seronok santai depan tv.So aku tak kisah dah bab masak sebab ayah nak keluar beli. Tup tup kawan dia mai  menyembang. Aeshh, lama oiii depa menyembang. Aku dok tengok tengok jam jugak. Pukul 10... Pukul 10.30.. Pukul 11.05... Pukul 11.30... Pukul 11.30 aku bangun lah masak.. Okay sekarang kita scan apa yang ada di dapur. Okay ikan ada, ikan ni kita rendam bagi lembut lepas tu goreng. Eh ada udang la. Eh cuba scan dekat rak ada cabai kering tak. Ada-ada. Okay sekarang udang ni kita buat sambal udang. Okay? Cun. Dah ada 2 mata. Next on buat sambal kicap lah kot. Sebab sambal tumis ni lawannya sambal kicap. Sambal kicap ni aku lupa nak snap gambar. Lain hari la share.

OOOHH, dalam peti ais tadi tak silap aku ada benda petak dalam kotak. Apakah??? Okay benda tu nampak sedap. Sedap. Sedap.

Tadaaaaaa~~~

 * Ayam perap rempah laaaaa~~~
HAHA. Ayam ni beli dekat MYDIN. Tau tak nak cakap, ayam ni rempah dia kuat sangat. Sampai tak rasa isi ayam tu. Rempah tu bila masuk dalam mulut rasa sangat-sangat rempah. Dah perap dengan rempah mesti la rasa rempah. Eeee benci. Ayam ni bagi abang dengan ayah makan. Aku tak lalu ah.

 * Ni bubur putih. Aeeesh ni nasi la.

 * Sambal udang aku buat ni. Aku buat tau. Bukan beli atau jirang-jirang bagi. Rasa? Erm.. Boleh laaa...

* Ikang goreng garam. Tak letak kunyit, boring kan hari-hari goreng letak kunyit?

Menu hari ni serba kering la. Baru perasan. Sayur takda, sambal takda. Takpa, esok kita ubah menu okay.

Alhamdulillah kenyang.


No comments: