SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

January 29, 2014

WHAT I COOK TODAY #6


Rasanya aku dah lama tak post ke blog menu harian kan? Kan? Well, tak sempat la. Nak raya ni lagi, stock barang lambat sampai pulak. Ni hari ni pun ada lagi sampai, esok dah 30hb, nak hantar pada customer memang  tak sempat sampai dah. Kesian tu  kesian la sebab tak boleh nak pakai waktu raya cina ni. Tapi tulah, customer aku yang last order ni Melayu. Okay, kurang sikir rasa bersalah tu. Tapi pos laju yang lambat, bahagian aku untuk post dah lepas. Poslaju la niiii... Eee tak suka tau.

Well, I tak expect pun barang akan sampai on time. Sebab tau dah service pos laju sekrang macam siput. Ada hari  laju ada hari selow. Sabo je la.


* Sedap tau ulam ni. Tapi sejak mak dah takda aku dah tak makan ulam ni. Dulu awal pagi aku petik ulam ni, mak suka sangat makan ulam ni. Hai, dah rebus tu naik bau dia. Meresap, macam melambai-lambai mintak di makan. Dulu ulam ni, ikan kembung goreng, kuah pindang. Dah bertambah-tambah nasi kami makan. Sekarang.... :( Mak... ~~


 *Kuah cuka ni. Kuah ni ayah suka. Kuah pindang, asam pedas, sambal sotong ayah cukup suka makan. Aku ni tinggal  rendang dengan pastri ja tak reti-reti nak buat. Kuah lemak ayah kurang sikit. Jadi dalam keadaan desperate, kuah cuka ni selalu jadi penyelamat aku. Wehoou!

 * Ayah tumbuk. Ayah tumbuk.
Pun sedap. Apa saja dari air tangan ayah mak memang aku cukup berselera walau hanya telur mata.

* Ayah goreng. Habis tesiat kulit ikan ni. Kesiannnnnnn
Ampun bukan aku yang goreng hampa.

Boring kan? Tidoq la.


No comments: