SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

January 06, 2014

MUAwarrior : SELF PLAYING MAKE UP


Salam'alaikum,

Okay, untuk ulasan kali ni tak mau dah muqadimah yang keterlaluan panjang berjela. Nak letak gambar saja. Sedikit ulasan kecewa bersulam excited.

Sebelum 

* Sight!!
Muka kalau tak make up memang really2 teruk, bad, macam orang sakit.
Eyebag teruk, bibio macam nak pucat sikit. DONT LIKE ah. Kening pun macam betul tak betul.

Next selepas 2 kali make up muka orang aku rasa tak puas hati. Well actually bukan penting sangat nak analisis hasil kerja sendiri. Jadi ka tak jadi ka lantak lah. Kening terbabas ka, bibio belemoih ka,  base tak sekata ka and bla bla. Tak penting pun kalau nak di ikutkan. Itu kalau di ikutkan. Tetapi dah pandai nak analisis kerja sendiri meaning to say hasil kerja tu pentinglah. Bukan sekadar nak main-main.
Bukan sekadar nak ikut orang. Orang buat kita pun buat.  Aku  involve dengan solek menyolek ni pun sebab minat, sebab hobi. Kalau tak, tak kanlah sampai mengabis duit p kelas make up.

Based on my past  trial, hasilnya mendapatlah kemajuan dari dulu. Dulu sebijik-sebijik bentuk kening aku ikut. Tefikir jugak macam mana nak bentuk kening jadi mcm bulan, dari mana nak start menaik? Dari mana nak bend kening turun ke bawah? Sampai mana panjang kening tu?

Unttuk first class make up yang aku attend, info taklah terlalu padat, bersesuaia dengan pelajarannya. Bila di suruh ajar cara make up pengantin, dia tak nak tunjuk . Katanya , SAMA JA SAMA JA. cUMA TAMBAH KRIM MIKO CODE bla bla bla.. Praktikal pun tak ada. Kelas cuma lebih kurang 3 jam setengah. Balik rumah, aku cuba praktik, pun masih blur. Tak nampak gambaran macam mana make up cantik boleh terhasil.

Kelas kedua, sangat ohsem. Kali kedua attend class, orgnized by MUA Shiela ( KAK SHIELA). Aku nampak  gambar dia make up Shatilla Melvin, terus aku WOW WOW WOE. Hebatnya dia. Untung badan lokasi KS tak jauh dari rumah. Dalam 15 sampai. Plus KS sangat-sangat HEBAT. Dari dia aku tau kenapa kulit nampak macam tepong tumpah, kenapa kulit tak shining, perlu ka tidak pakai HIGH BEAM. Barangan yang di pakai waktu class pun barang branded. Respect sama dia. So far kelas KS 150% lebih bermakna dari class pertama. Class pertama pun okay, cuma input kurang untuk aku.

Takpa, benda dah lepas. Sekarang maju ke hadapan lagi. 

Sebab aku geram bila make auver muka BFF, bawah mata dia kurang kemas. Eyeshadow tak di blend dengan sempurna, shading hidung terlebih dan paling spoil kening dia aku failed.

Untuk menghilangkan rasa tak puas hati, aku buat jadikan muka sendiri sebagai eksperiment terhormat. Hanya TESTING saja.

Jadi hasilnya........

SELEPAS


Ulasan MUAwarrior : Foundation aku lebih elok dari dulu. Cara pegang span lebih elok dari dulu. Dulu suka hati  ajer tenyeh ke muka. Padat padat padat segala jenis code nak tutup jerawat, eyebag. Pemakaian MIKO 171 lebih kemas. Dulu MIKO 171 aku tempek tebal pada bahagian tertentu. Sebab tu la nampak bertompok pada sesetengah bahagian. 


MUAwarrior : Pendapat anda dari atas?


MUAwarrior ; Eyebag hilang. Hidung nampak hidup. Dari tepi kening nampak kemas lah dari sebelum-sebelum ni.


MUAwarrior : Aku rasa gambar ni nampak macam soft. 
Kak Shiela, what do you think ? 
:)


MUAwarrior : Again, what do you think Kak Shiela?

Sekian,

Maghrib.


No comments: