SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

June 17, 2010

Kalian


Salam...

Pembuka bicara tak seindah apa yang dituntut.  aku meraikan entry kali ini dengan hati yang sepi. bacalah.

 Ingat,awakjuga pernah melakukan kesilapan terbesar dalam hidup awak sehinggakan memberi kesan besar pada .. fikirla sendiri... saya tidak marah kalian menegur saya,tetapi sedikit kecewa kerana mereka tidak pernah memahami isi hati SEORANG ADIK. Teruskan dengan andaian kosong kalian. Jangan ingat fatin yang ada hari ni,adalah fatin yang kalian kenal kemarin. saya akan buktikan bahawa DI DEPAN,DI BELAKANG,DI TEPI,DI DALAM.. DAN DI SETIAP PELUSUK DALAM DIRI SAYA YANG ADA HANYALAH NAMA MAK & AYAH. Saya akan terima teguran itu jika mereka menegur saya secara lembut ,bak kata orang British SPEAK SOFTLY.... 

Tidak bermaksud nak membangga diri,tapi apa yang sy ckp bkn lah angan-angan kosong. Saya tidak akan sesekali memperbodohkan diri saya hanya kerana seorang lelaki. Ya,!!! saya sangat mengerti apa yang sy ckp. sangat mengerti.tapi malang,kalian sudah mula bermain dengan api. Kalian sudah mula membangkitkan rasa marah saya pada kalian. sungguh kalian tidak berfikir panjang.

Awak kata setitis air mata saya menitis itu bermakna kita sekeluarga juga akan menitiskan air mata. Awak kata awak sayangkan saya dan tidak mahu hidup saya hancur,ya saya faham apa yang awak maksudkan. Awak kata semua yang awak lakukan ialah untuk melindungi saya dari dikhinati kaum Adam. Ya,ini juga saya mengerti. Banyak yang awak janjikan pada saya... Tapi,pernah tak awak fikir keinginan saya? Awak juga pernah melalui usia seperti saya dulu,tentu awak mengerti apa yang saya inginkan.  Jangan bimbang kalian,saya masih tau menjaga maruah diri dan harga diri. Jangan bimbang,saya masih tau batas-batas pergaulan. Yang paling penting,saya masih ingat siapa diri saya yang sebenar... Saya seorang pemeluk agama Islam.

Sungguh saya merasa sedih dengan kalian. kalian tidak tau betapa bermaknanya kalian untuk saya? kalian pasti tidak tahu kan? kerana kalian fikir saya masih terlalu mentah untuk menjebakkan diri dalam dunia luar. jangan sesekali kalian berkata pada saya "Awak masih muda,awak tidak tahu apa yang awak cakap."  Kalian,mungkin kelakuan saya seperti keanak-anakkan,tetapi kalian perlu tahu bahawa otak saya tidak pernah berhenti berfikir tentang manusia di sekeliling saya. dalam tidur,dalam jaga.. otak saya sentiasa berfikir. Setiap apa yang berlaku di depan mahupun di belakang saya,saya akan berfikir sedalam-dalamnya. AHH!! mungkin terlalu fikirkan orang lain lah saya selalu  pening. mungkin. cuba kalian selami apa yang saya lakukan ketika kalian tidak ada di depan mata saya. cuba fikir. fikiran saya sarat dengan kelakuan manusia  duniawi.

Jika saya di tempat kalian,saya tidak akan menggunakan perkataan SIAL. Kepada sesiapa pun saya tidak akan  gunakan perkataan itu. kalian nk tau knp? Sebab saya hanya insan biasa,sama sekali saya tidak punya hak untuk memaki hamun sesiapa pun dengan perkataan itu. kemudian,SIAPA SAYA UNTUK BERKATA BEGITU KEPADA MAKHLUK CIPTAAN ALLAH S.W.T?? cuba kalian beri tahu saya jawapan kalian.. apa kalian sudah punya pahala yang banyak ?? cuba cakap? kalian menghina dia sama juga seperti kalian menghina Allah s.w.t..... Allah yang ciptakan dia! kelak perkataan itu akan berbalik pada kalian,kalian tidak percaya?? tunggu saja lah..  

saya bukan anak kecil. saya sudah tau berfikir mana yang baik untuk saya. di setiap pergerakkan saya pasti terselit nama Allah. dan tidak lupa nama kalian berempat. kenapa  mudah sekali kalian berkata yang tidak benar tentang saya,di belakang saya? knp mudah? apa kalian lupa cara yang benar untuk menegur saya? cuba cakap!

kalian hampir-hampir membangkitkan dendam saya pada kalian. ke mana kasih sayang kalian untuk saya? ke mana? sungguh saya kecewa dengan kalian.

Saya tidak membela sesiapapun antara kalian. di sini saya cuma meluahkan rasa terkilan,kecewa dan sedih kerana kalian sudah  menyakiti satu-satunya ADIK KALIAN. kalian pentingkan diri sendiri. lihatlah pada diri kalian,semuanya kalian dapat dengan mudah. jika sesuatu yang kalian inginkan tetapi kalian tidak mampu mendapatkannya,kalian marah pada mereka yang menghalang kalian. kalian akan berusaha untuk mendapatkannya walau apa cara sekalipun. kalian memberontak,kalian susah hati,kalian berduka-cita. oleh kerana berfikirkan cinta saya pada kalian,saya menyokong kalian dari belakang. walaupun sebenarnya dalam hati saya,jauh di sudut hati saya,saya marah dengan tindakan kalian. saya tidak bersetuju. tahukah kalian saya ini banyak memendam rasa kerana perbuatan kalian? kalian melihat saya sebagai seorang yang degil,di sebalik kedegilan saya,saya sayangkan kalian. malang,saya bukanlah seorang yang bijak mempamerkan rasa sayang pada kalian. Banyak sudah saya melihat kalian bersedih hati kerana sesuatu perkara. sampaikan kalian sanggup menggadai janji kalian pada saya. siapa saya? SAYA DARAH DAGING KALIAN!  usah dibicarakan di sini.

Ketika aku menaip entry ini,aku masih fikirkan hati kalian. aku mahu hormat kalian selagi aku bernyawa. bagi aku kalian adalah kehormatan aku. aku akan selalu ada untuk kalian,aku akan membantu kalian setakat yang mampu.mungkin bukan sekarang,suatu hari kelak pasti aku akan balas segala jasa kalian. pasti. AKU BERJANJI. tidak akan sesekali aku memberikan kalian janji kosong.

Hari ni kalian sudah menyimbah saya dengan segunung rasa sedih dan kecewa.
Semakin kuat kalian menyakiti saya,semakin kuat saya bersujud pada Allah.
Terima kasih di atas pengorbanan yang telah kalian lakukan untuk saya.
Hingga hujung nyawa saya kenang.

No comments: