SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

July 18, 2011

BANGUN AWAL CARI KERJA


Baik pagi tadi saya sudah mencatas pokok-pokok rambu yang meliar macam ular depan rumah. Lain waktu saya upload rupa sebenar akar-akar aneh itu. Sungguh rumah saya macam rumah puaka. Eh tidaklah puaka sangat sebab rumah ni ada buah-buahan yang sangat sedap untuk dijamah walaupun pada hakikatnya rumah saya macam dusun buah. Tepi kanan penuh dengan mangga, pelam dan tebu yang tumbuh meliar dan subur dengan jayanya. Depan rumah ada rebung yang setia membuahkan hasil untuk dimasak, jambu air yang merah mekar seperti bibir basah saya yang mungil ni, pokok mengkudu, kelapa, terung, belimbing, delima yang biji-bijinya memakan masa untuk dicubit-cubit,  juga sedikit pokok gedik-gedik iaitu telinga kera a.k.a monyet, sireh, rusa tergantung, misai kelapa yang berganda-ganda misainya bila disiram air sejuk,  ( yang rupanya macam tanduk rusa jatuh ke bumi tu ). Oh ya tidak ketinggalan nangka yang selalu beranak pinak tanpa sedar. Tau-tau dah boyot 9 bulan dengan saratnya. Ouh! Penat. Mungkin saya perlu letak CCTV bagi memudahkan pemantauan dari semasa ke semasa dilakukan. Tak perlu berbelanja keluarkan duit bergulung-gulung bagai nak rak di mall terdekat, hanya membuka beberapa langkah saja, angkat tangan dan sedikit tendangan berpandu ke arah batang pokok , buah-buah akan gugur macam musim luruh di Korea, setakat ini tidak ada buah yang maut di mulut saya TAPI ada juga yang  sudah selamat dikebumikan dalam usus besar mak dan ayah saya. Hebat bukan? 

AKTIVITI LEPAS TU?

 SAYA SANGAT GALAK MENYUSUN KASUT-KASUT AYAH di mana kedudukan asalnya yang tak menarik diubah, disusun, dikilat-kilat dan dimasukkan ke dalam kotak semula seperti hari pertama ia dibeli. Rajin tak? Rajin tak? Bangun awal macam nak turun ke office, macam sibuk bekerja nak cari rezeki. Erm... Bila alih mata ke kanan  nampak pulak kasut si Omey yang berlungguk-lungguk tepi pintu. Semalam pergi main futsal katanya, jadi habis 3 pasang kasut dibawa. Kasut habuan nak penyepak bola 1, selipar 1, 1 lagi tak dapat dikenal pasti apa fungsi kasut  tu yang diheret merata-rata. Bila di refresh balik, keluarga saya memang banyak koleksi kasut. Termasuklah saya :) Ada 2 guni kasut yang tersimpan ketat di bawah katil, itu belum masuk lagi kasut di rumah sewa. Baru-baru ni trip pergi KL saya beli lagi 2 pasang kasut. Ceeeiit! Maaflah, manusia selalu alpa dan BOROS.  Tapi... Kasut tu sangat comel, jadinya ia dibeli untuk kegunaan harian :) I have no choice, terpaksa beli. Eleh! Bosan sungguh jadi perempuan, mengemas 360darjah celcius 1 hari belum tentu dapat kemas 1 rumah bukan? Cuba kalau ada orang gaji, arah je. Sudah, ini satu PRA-pelajaran.  Esok-esok dah kawin nak pakai orang gaji? Takkan? Nak jadi suri-rumah penat tak?  Mestilah tak penat, itu pun kalau berjodohan dengan sang lelaki yang ringan tulang. 

TRIP KEDUA BERSAMA INVESTMENT PART 6. Selesai trip pertama 6-10 Julai, 26- 29 will be second trip  to KL. Harap semuanya  berjalan dengan lancar. Amin






No comments: