SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

June 08, 2011

KEHIDUPAN SEORANG MANUSIA




I learnt so many times to fit with this PASHMINA. This PASHMINA kinda pretty complicated to wear as we knew size dia yg sangat besar. Everynite after dinner, at midnight saya belajar pakai. Because of someone I tried my best. PASHMINA ni cantik, selesa bila pakai,kain sejuk. Tapi ni bukan barang saya. Orang bagi. Pasti kamu senang hati tanpa saya. Amin.

Kehidupan seorang manusia tidak selalu akan berada di atas. Tidak selalu akan menyentuh api kebahagiaan. Tidak selalu akan memegang senyuman. Kehidupan manusia itu sungguh tidak terjangka dengan pelbagai agenda hidup. Siapa tahu esok lusa kita sengsara tak mengenal erti penderitaan, siapa sangka esok lusa kita bahagia tak mengenal gembira. 

Mengharapkan sesuatu yang sememangnya bukan milik kita untuk menjadi milik kita sangat rumit untuk ditahan bukan? Dan kerana itu jangan terlalu mengharapkan kesempurnaan dalam hayat yang singkat ini. Takut kelak dalam mencari lengkapnya hidup kita tersungkur. Sungguh sukar untuk mencari kelibat sebutir cahaya yang berkilauan. Yang benar-benar kilauannya tidak ada yang mampu menandingi bukan? Kita bertemu dengan banyak-banyak kilauan emas, tapi dalam banyak-banyak itu pandai tidak kita mencari yang benar-benar menyedapkan mata? Sulit. Banyak gelang dijual di kedai, mana satu yang secocok dengan si pemakai? Salah beli mudarat pada si pemakai. ::)))

No comments: