SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

February 27, 2011

I'M IN LOVE


Takdir Tuhan memang tak dapat diduga. Nak duga tapi takut kalau apa yang kita fikir tu adalah satu kesalahan. Bahkan mampu membawa seribu penyesalan. Dulu aku kata buang masa saja, buang duit reload kredit, kacau waktu belajar. Bahkan aku ani dengan kaum A - - M. Haiish! Bencinya. Sekarang dah terkena padan muka. Baru nak sibuk cari sebab apasal jadi macam ni? Macam mana kau boleh ada hati dengan dia! Ih!!! Teruk!! Bodohnya kau jatuh cinta. Bukan bodoh, buduh la! Diam!

Itu la, si teman sepermainan dah pesan, jangan berani cakap besar bila kita menidakkan kehadiran sang pecinta, sang kekasih, sang pujangga... Tengok kau dah terkena! Dah terkena kau kena hadapi. Ke aku boleh tolak? Boleh!! Boleh!! Tapi kalau kau tolak sampan tu aku percaya la hanyut sampan tu. Ate kalo kau tolak hati , merana kau. Aku sure kau boleh rindu dia setengah nak, nak apa-apa saja. Habisla kau!! Lepasni kau akan sibuk fikir " Dah  makan ke", " Dah mandi ke", " Dah balik kerja kah"... Itu semua ayat kanak-kanak..  Orang dewasa pakai ayat ni " Balik lah cepat. Kalau lambat pun tak apa, awak habiskan kerja dulu. Saya tunggu awak balik Okay!" Itu nampak educated dan matang sedikit. Sedikit cuma.


Mula-mula kenal buat macam tak nampak. You give me even elephant double besar, I tetap tak nampak. Kononnya ceh! Tak pandang langsung. Padahal dalam hati dah vibrate nak jumpa. Jumpa la sangat. :(  Bila dah ada depan mata malu lagi. Malu, cover sana sini. Adat pertemuan Uda dan Dara. Mana pernah ada selingan yang memalukan. Semua pergerakkan adalah dikawal dan control habis!

 

Harapnya bila dia yang kita nak,kita akan dapat. Hidup bersama, makan bersama, jalan-jalan bersama. Semuanya bersama-sama hingga ke akhir hayat. Tapi tercapaikah? Kadang-kadang tu kita plan tinggi melangit, at the end? Sedih. Itu yang tak nak. Itu yang aku takut. Sungguh tinggi impian, dah hampir tercapai, sikit lagi, sedetik lagi......... GAGAL...... Ini memang sadis.


 

Bukan mudah untuk dia terima  kehadiran seseorang. Lebih-lebih lagi dia adalah seorang pecinta yang tegar. Tegar dengan hatinya. Tegar dengan harapannya. Sungguh di setiap bait kata adalah mencerminkan dirinya. Acapkali dia bersedih hati kerana di setiap pertemuan yang tercipta, hanya penipuan dihadiahkan kepadanya. Kejam doh! Benci!!!


" Saya nampak dia tonggang terbalik ambil gambar. Saya nampak dia bawa light stand. Saya nampak susuk tubuh dia yang tinggi bak galah tu  (saya kecil dan comel..). Saya nampak dia dari jauh. Nampak la semua!  Tengok dari belakang (apa barang dari belakang, tak kira nak jugak tengok), yang penting saya nampak awak. " Cukup.
 Sekarang saya I'M IN LOVE.

Jangan berani cakap besar lagi. 

You're dead girl!
 


No comments: