SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

April 20, 2012

FIRST MID SEM HOLIDAY WITH ADELE

....
...
teettt..
...tettt..
teett.....

Berdasarkan tajuk di atas, dapat la disimpulkan bahwa sanya, saya cuti 10 hari + cuti buat sendiri 2 hari. Memandangkan hari buruh bekerja jatuh pada Selasa ni, 1 MAY 2012, jadi cuti tambahan tu saya buat sendiri. Sebenarnya tak ada kelulusan dari pihak lecturer, namun aku gagahkan diri jugak, aku cekalkan hati nak ponteng kelas Arab. Tapi.. Er.. Er.. Sakinahtul kena balik Seri Iskandar hari Ahad sebab Isnin tu dia ada presentation. So saya perlu solat istiqarah kot nak balik bila? :) Aku presenter yang ke 35 (semua 41 presenter). Bangga ooohh. Boleh tengok ornag present macam mana. Then aku akan buat lebih dari mereke-mereka. Ada gelodak rasa proud di situ. Cait.

 Baik-baik. Jangan melencongkan diri dengan pendahuluan yang tak related dengan entry ni. STOP.

Ehem! Pada peringkat awalnya Adele dah rancang nak bertolak balik Kedah lepas habis kelas pukul 4.30. Memandangkan kelas hari kamis tak ada( hari lahir sultan Peraks), jadi Rabu tu dah boleh balik. Kelas hari Jumaat burned. HAHA.Suka sangat-sangat.Lecturer QMT sangatlah kerek baq hang! Aku setiap kali nak masuk kelas dia mesti migrain. Cait. Perasaan relax tu dah tak ada. MATI die I. Hey salah taip lagi. Baik-baik. Mara lah kita ke arah tujuan sebenar.

Tup-tup petang Rabu tu hujan turun macam tak mau-mau berenti dah. Eshh! Ingatkan hujan 30 minit ka kan, ni dak wuih lama baq hang. Dan--Dann..-- Daann... Bila sampai rumah sewa dalam jam 4.45 tu, hujan makin lebat. Tak nampak jalan. Kelabu sungguh langit. Dengan pokok bergoyang-goyang macam tengah bye-bye, dengan putih nya. KUSsemangat. Okay, aku dengan DayanaDoli lupa bawak kunci rumah. Lalalala. Sing a song to me! Ergghh! Tension bangang. Actuallly aku tak lah tension sangat. Cuma petang tu kan dah set nak balik Kedah, so bila plan tak jadi rasa hampa dan merana lah. Mungkin ada hikmah bila tak boleh balik. 

Petang tu hujan, kilat, petir,  dengan bekalan api memutuskan pertalian dengan rumah kami, memanglah dahsyat. Horror afternoon tahu??? After 20minit tu Mama Shida balik hantar kunci. Thanks a lot Mama. Lepas hantar kunci Mama keluar semula, kemana tak tahu aeeh.

Luckily selepas 15 minit kami masuk rumah, satu bunyi kuat terjadinya di situ. Anggap sajalah satu bunyi letupan bom. Memang lah tersangat kuat. Ya ampun nasib Adele dgn DinahDoli ada. Kalau tak aku tak tahu nak nyorok muka bawah ketiak sapa. (Aku termacam nampak satu bebola putih depan mata masa tu. Lepas tu meletop. Macam tu lah. Sumpah tak bohong macam selalu.)

Dengan redha, Cika, Adele, DinahDoli, and Sakinahtul  DECIDED balik hair Khamis sajalah. :)
Allah lebih mengetahui apa yang bakal berlaku, mungkin ada hikmah aku dengan Adele balik lambat.

KHAMIS PAGI 10.30 PAGI

Aku bangun Subuh pukul 7.00 pagi. :) Tak sengaja. Tapi aku solat jugak. Tak sengaja, tak sedar. Subuh memang aku liat banyak. Kunci jam tu macam tak berguna. Sila baling jam tu ke dinding. Lepas solat tu aku kemas barang. Masa tu kelam lagi lah dalam rumah. Aku dalam keadaan lali tu niat nak ambil baju atas sofa kat ruang tamu, tertiba aku nampak bayang-bayang hitam. Besar doh! Aku patah balik. Aku masuk ke bilik semula, aku tekup muka. Cilakak besar nak mamfus objek tu. Erggh! Aku atas katil aku pikir, hantu apa yang office hournya pukul 7? 

Aku bangun balik, aku jalan slow-slow. Aku jenguk sikit-sikit makhluk tu. Ada. Dia kat situ lagi Aku mara lagi ke depan. Aku tengok dia bentuk segi empat ada 2 batang di tengah-tengah. ........ Mama Shida punya penyidai. Aisshhhh!! Orang tua  ni dia angkut penyidai dalam rumah!!!! Panjat gugurl!!!Mesin rumah kami rpsak, tuan rumah malas nak baiki(tak prihatin. dah banyak kali bagi tahu. Bila bagi tahu  tuan rumah buat muka dahi berkerut. Macam teruk sangat masalahnya). Jadi Mama Shida hantar ke dobi lah. Aku spin pakai jari-jemari. Rajin tak? Rajin tak? Itupun ada lagi air meleleh. Okay Cika dah berani pi kat sofa. Aku iron baju  maxi hijau, lepas tu sambung bobok. Tapi serius  aku cuak tengok penyidai Mama Shida.

PUKUL 9.30. ADELE KOL. SIAP. BERANGKAT-BERANGKAT.

Dalam setengah jam selepas kami bertolak tu, kami berenti makan. Adele punya menu sedap. Sedap. KEDAH PURE.

Ni menu Cika lah. Keli bertemankan pucuk ubi masak lomak. Sedap doh ikan tu. Pandai mak cik muka kelat masak.


 Menu ADELE. Sedap. Aku rasa aku ada melintas kat kedai ni, tapi tak nampak ada gulai ikan ni.
.
.
.
.
.
.
.
Ada benda dalam pinggan tu yang aku suka.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 Bilis ikaaannnnnnnnnn dan sambal belacan :)
Slurrrpppp! Ni kalau dapat ni minum Milo ais plak. Maunya tebongkang puas. Sluurrrppp


 Lepas makan pergi tandas. Ada pucuk ubi terlekat pada celahan tetet..tetet...etete... Malas nak taip perkataan ni, nanti korang gelak.


 Tinggal la saya seorang selepas ADELE balik. Dia tinggalkan aku dekat GIANT!
AKU TAK BOLEH TERIMA HAKIKAT NI. 
TAK BOLEH!

Why babe??

Aku nampakkkk......
Aku tak sengaja ternampak icon merah.... K.....F......


 .......



SELAMAT BERCUTI :)))

No comments: