SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

November 04, 2010

Aktiviti Yang Tak Pernah Aku Impikan : Banjir

Entry ni sepatutnya di-POST 3  hari yang lepas... Tapi memandangkan aku dipandang dan memandang terpandang! Eh suda la kau!  Saya tak sempat nak POST  dalam jangka masa yang ditetapkan... Kalau dah tak post,nak deliver macam mana kan cik kak?? Ngok! Mari kita mula bercerita aktiviti menarik yang dimaksudkan di atas. Anda boleh lihat  banyak kotak-kotak cinta seperti yang diSHOWkan di bawah??  Boleh lihat sebaris ayat " Ni bilik saya" ? Ya,itu bilik saya. dari bawah angkut air naik ke atas. Oh salah. Hari pertama angkut,esok tu kami pakai sejenis alat yang ada kail berbentuk J. Tarik dengan menggunakan tali yang agak2 sama saiz dengan lengan aku kot!  Naik ke tingkat 4 ok! Ulang sekali lagi,TINGKAT 4! Berat nak mapoh! Ceit! Sekarang da ada muscle! Hey budak SpotRec! Aku pun ada ketul-ketul la!

Sungguh indah pengalaman ni sampaikan tidur malam pun jadi sangat nyenyak. Aktiviti indah ini disertai oleh RumaTE sekalian Cha E,Yayen,Fim,Nurul and Ain.... Teruja yang teramat la kan.... Tiba -tiba nak mandi air tak ada.... BAIK PUNYA! Pada masa yang sama aku sedang gosok gigi,di mana hari pertama kejadian.... Dah berbuih colgate kat mulut! Nak cuci dengan apa! Lol!

Boleh lihat trak chomel itu??? Itu kepunyaan UiTM dihatiku. Bukan UNIMAP dihatiku okay! Salah di situ. Trak ker ni??? Aku rasa ni sejenis otng yang boleh memuatkan anak badak....  Tau tak air dalam tu dari mana?? HAHA! fIND IT!

 Ni rakyat yang setia menanti trak chomel tadi datang. Dah malam tunggu baru sampai. Tipu pak cik ni tau. Jahat! Bila dah sampai masing berebut turun. Bapak memang penat gila la. Memang gila la! Sekarang tengah gian nak  takung air ni. Hujan plak tarak. Hayem betoi ar!

Hari pertama kejadian rumate sekalian tak sempat mandi. Hah! Baik punya. Dengan tak ada simpanan air,nak cuci muka pakai apa pok??? Maka PILI BOMBA yang ada kat aras aku tu digunakan sebaik mungkin. Jangan membazir!

 Ni rumate sekalian.... Dengan secara tak langsung Cha E terlibat dengan kerja PERbombaan.... HAHA... Kelakar siot. Selesai isi air untuk semua orang,kami tarik pili tu pegi tandas. HAH!! lol PUAS SANGAT MANDI!!! Kami dah habiskan air simpanan!! Maaaffff!!!

 Minah ni mandi memang lama siot. Dia mandi siap bergaya lagi. Hampeh lol. Dengan bersabun,syampoo... Hangin je aku tengok.. Orang lain nak mandi gak ar! Ceit punya minachi.

 Yang ni sibuk nak keluar cari makan. Aha! Lupa nak cakap. Air tak ada,makanan pun tak ada. Idak le sekarang ni... Dah tiga hari berlalu,makanan pun dah cukup untuk tampung kami yang chomel-chomel ni. Tan Q Uitm.

 Ala,lupa nak letak frame...Ni lagi Trak chomel UiTM dihatiku..........


Setelah beberapa hari berlalu aku semakin bahagia dan seronok dengan keadaan ni..............
Hujan la lagi Arau....... I want hujan!!!!!

4 comments:

Lanie said...

baik punye.hahaa

umisalmah.blogspot.com said...

suka semua gambr =)
sempt ko snap

__✿HARISA✿__ said...

ash.....

baik ar... best ape keadaan mcm ni...

__✿HARISA✿__ said...

sely ka..... bende tu yg menarik spnjg banjir... abg tanda ingatan banjir ....

ahh..abaikan.