SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

October 16, 2013

RAYA AIDIL ADHA 2013


Assalamualaikum my diary,

Maaf yea lama tak jenguk awak. Ni saya bawakan 3 keping gambar untuk hias diri awak. Cehh!Pirah! Akeceli cenggini la...

Hari ni kan hari Selasa, hari raya Haji. Eh salah, hari ni kan hari Rabu, jadi cadangannya aku tak nak keluar  ke mana-mana. Dah lesen  car aku pun mampos, jadi langkah aku aku di bar buat sementara waktu. Jadi kalau aku buat  memperlesenkan lesen lama aku, duit dah habis RM 50 dekat situ. So better aku simpan duit. Dan untuk keselamatan diri setiap kali keluar rumah, aku akan roger kawan-kawan jalan mana yang pulis tengah berkampung gembira. Faham?Kesimpulannya untuk perenggan pertama ni, lesen mampos, kaki terbantut nak jelajah dunia. TITIK.



So far, hiduplah aku seperti seorang suri rumah yang mengemop, yang mengemas, yang memasak, yang dot dot.. Bezanya aku tak  susukan anak, dan aku tak suap nasi ke mulut suami. HAHAHA. Dalam WECHAT, kawan dah sibuk-sibuk merangka lawatan nak berjalan ke sana sini. Dalam diam, aku malas nak balas ,aku baca sajalah. Bila sampai ke jalan klimaks nanti baru aku rempuh masuk dalam perbualan GROUP kawan kawan WECHAT. Macam biasalah, kami bila plan tak pernah nak menjadi. Dahsyattt! Kami kalau merangka lawatan, memang gah. Bunyinya macam nak ke Paris. Hujung jalan cerita ke TESCO, ke MALL. Itulah dia.

Jam 4.00 Ina mesej, katanya mak kawan kami meninggal, Amni namanya. Amni ni tak rapat dengan aku, tapi dia regular pelanggan aku. Agak sedih di sini. Aku pun pernah alami situasi kehilangan seorang ibu. Aku faham perasaan dia. Roger-punya roger aku dengan Ina saja nak ke rumah Amni. Ceis! Tengok? ??? Pedulikan mereka yang tak mau pergi. Dalam keadaan tak mandi tu, tukar baju. Tudung aku lilit kak Timah ajer. No more lah nak pin besar, berkilat. Takda maknanya. Panas ooowh pakai aju kurung tanpa mandi. Tak selesa. Nasib la pagi tu aku dah spray deodorant, kalau tak semerbak ketiak ni.

Start enjin car, tekan minyak. Aku pergi ambik Ina. Jalanlah kami dua pergi rumah Amni.

Sampai rumah Amni, jenazah dah di bawa ke tanah perkuburan. Frust gila aku. Kita waktu mak dia meningal, nak la selalu dengan dia. Teman, walaupun tak rapat tapi rasa kehilangan tu tak mampu rasanya nak tengok dia sedih sendiri. Ayat tak betul ni. :(((( Nongngngngng... Biar.

Agak dalam sejam kami tunggu, Amni tak balik jugak. Cukup sejam aku dengan Ina angkat kaki. Sebab lepas tu, nak pergi ambik Sarah pulak. Ina ada buat makan-makan sikit. Makan??? NYUMMMM!!

LAKSA SIAM. Sedap oowh, tapi pedas sikit.





SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA :)