SMS WITH LOVE

EACH OF YOU

August 05, 2013

SELEPAS 1 TAHUN BERHENTI BLOGING. KE MANA SAYA?


Assalamualaikum diari online tersayang,

Lama sudah saya tak jengok awak kan? Maaflah, saya teramat sibuk. Terlalu sibuk dengan urusan harian. Dulu hampir setiap saat sy post entry. Entahlah, hilang minat sekejap. Kadang-kadang saya ingat dengan awak, tapi jari ni tak laju nak " jumpa" awak.



Banyak yang berlaku sepanjang ketiadaan saya menge-post entry ke blog. Bermula dengan duka saya berhenti belajar, hinggalah kesedihan selepas pemergian ibu tersayang pada 23.4 2013.

Saya hilang pertimbangan bila mak pergi secara mendadak, bayangkan pukul 3.00 petang arwah mak sihat. Menari-nari, makan, mandi sendiri, jam 5.30 Allah menjemput mak. Pantas sungguh. Baru sekejap tadi kami ketawa bersama, kami mandi bersama (saya selalu mandikan mak), kami tidur bersama. Datang jam 5.30 arwah mak pergi mengadap Ilahi. Allahhu Ya Rabbi terasa nak pengsan. Tak mampu menanggung pemergian insan tercinta. Sebak rasa hati bila terkenang saat-saat manis bersama. Terlalu sebak.

Dek kerana pemergian secara tiba-tiba, hampir 2 bulan saya hilang arah tuju. Fikiran terasa gelap, mata rasa kelabu, melihat sekeliling saya rasakan seperti melihat batu. Kosong. Kosong. Yang ada hanya bayangan mesra bersama arwah. Sungguh hiba rasa hati. Allahuakbar. Allah Maha Besar. :(

Suatu saat saya jatuh sakit, kerana terlalu merindukan arwah. Saya cuma demam biasa, tapi rasa tu amat-amat menyakitkan. Suhu badan sangat panas. Kepala terasa seperti di paku. Tajamnya MasyaAllah. Tak tahan. Waktu tidur saya kurang lena. Jam 8 malam sy sudah tidur, datang jam 2 pagi saya bangun. Saya di kejutkan dengan mimpi bersama arwah.

Allah Maha Mengetahui, ketika saya terlalu merindukan arwah, Allah hadirkan arwah dalam mimpi saya hampir setiap malam. Hanya Allah saja yang tahu betapa peritnya hidup tanpa insan tercinta. Setiap bayangan, setiap detik yang di lalui sangat mengguris hati. Apakan daya ini kehendak Allah. Dia lebih mengetahui baik buruk kejadian alam.

..........................................

Bersambung..............





No comments: